
Voor elke onderneming met personeel in dienst is de salaris- en personeelsadministratie van groot belang, zowel voor u als voor de tevredenheid van uw personeel. Salarisconflicten zorgen namelijk vaak voor onrust op de werkvloer. De wetgeving op het gebied van lonen en al dan niet belaste vergoedingen wijzigt frequent en is nogal complex.
Hierdoor is het verstandig om uw volledige loon- en salarisadministratie uit te besteden aan een specialist. Om deze reden werken wij uitsluitend samen met loonadministrateurs die staan ingeschreven als “Register Payroll Professional” of als “Register salarisadministrateur”.
Online salarisadministratie
Bij YPA 24/7 zult u merken dat de administratie altijd inzichtelijk is. Dit vinden wij voor de loonadministratie van net zo groot belang. Via de online omgeving kunt u ten alle tijden bij de loonstroken, betaaloverzichten en aangiften. Ook kunt u SEPA-betaalbestanden downloaden en wijzigingen doorgeven aan onze professionals.
Onze dienstverlening maakt het opstellen en verstrekken van papieren loonstroken tot verleden tijd! Alle medewerkers kunnen online bij hun persoonlijke gegevens.
Zij kunnen hier hun loonstroken inzien, de fiscale jaaropgave inzien en hun persoonlijke gegevens (naam, adres, bankrelatie en dergelijke) wijzigen.
Behalve via de “online portal” kunnen uw medewerkers ook via een app op hun smartphone hun salarisgegevens inzien.
Volledig HR online
Naast loonadministratie biedt onze innovatieve software u nog veel meer gemak.
Uw volledige personeelsadministratie kan online. Zo kunnen medewerkers verlof aanvragen, kunt u bij diverse pensioenfondsen digitaal aangifte doen en is er een verzuimadministratie beschikbaar met bijbehorende documentatie om aan alle wetgeving te voldoen. Bovendien kunt u ook het volledige dossier van uw personeel digitaal bewaren en aanvullen.
Declaraties
Personeelsdeclaraties: geen enkele werkgever ontkomt eraan. Bij veel organisaties gebeurt dit nog op papier: formulieren met daaraan gehecht een al dan niet dikke stapel kasbonnen. Veel werkgevers lopen tegen het probleem aan dat vaak laat wordt gedeclareerd en dat veelvuldig bonnetjes ontbreken. Dankzij de innovatieve declaratieoplossing van YPA 24/7 kunnen uw werknemers via een app op hun smartphone eenvoudig hun kosten declareren. Zij maken simpelweg een foto van de bon en voeren de noodzakelijke gegevens in.
Uw werknemers verzamelen de declaraties in een maandelijks rapport en dienen deze vervolgens in bij hun leidinggevende. Deze beoordeelt vervolgens online de declaraties. Bij akkoord worden de geaccepteerde declaraties automatisch verwerkt in de salarisadministratie en in de financiële administratie zodat ook de betaling een stuk minder foutgevoelig is.
Naast salarisadministratie kunnen wij u ook helpen bij uw financiële administratie.